Nieuws gefilterd op Tweede Kamer

Gelijke beloning voor gelijk werk

Mensen die via een zogenaamde payroll-constructie werken moeten voortaan hetzelfde loon en dezelfde arbeidsvoorwaarden hebben als hun collega’s met een normaal contract. Samen met zijn collega's van de PvdA en de SP presenteert GroenLinks-Tweede Kamerlid Zihni Özdil vandaag een voorontwerp van een initiatiefwet die deze gelijke beloning voor gelijk werk regelt.

GroenLinks en PvdA verhogen druk op brievenbusfirma’s

Als jij en ik braaf belasting betalen, waarom doen multinationals dat dan niet?

Door meer en strengere eisen te stellen aan internationale bedrijven die zich hier vestigen moet er een einde komen aan de brievenbusfirma’s. Dat willen Rik Grashoff en PvdA-Kamerlid Ed Groot. Om dit voor elkaar te krijgen dienen ze een motie in bij de behandeling van het Belastingplan 2017.

GroenLinks en PvdA: wet voor asielkinderen snel behandelen

De PvdA en GroenLinks willen hun initiatiefwet voor asielkinderen nog voor de verkiezingen behandelen in de Tweede Kamer. Deze wet regelt dat er bij het verstrekken van een verblijfsvergunning meer rekening moet worden gehouden met het belang van het kind. De wet wordt vandaag door beide partijen ingediend en naar de Raad van State gestuurd. De partijen rekenen op een meerderheid in de huidige Tweede Kamer.